Мамо, това е за теб


8-ми март не е просто ден на жената, мамо. Той е ден, в който целият свят празнува факта, че по земята все още се разхождат жени като теб – силни, красиви, уверени, щастливи и обичащи живота. МАМО, ДНЕС ЦЕЛИЯ СВЯТ ПРАЗНУВА ФАКТА, ЧЕ ТЕ ИМА, ПРАЗНУВАЙ И ТИ!

И ако обичаш, не бързай да подсмърчаш още, защото има още неща, които искам да ти кажа. Първото е, че ти си най-прекрасната майка на света и съм сигурна, че много момичета и жени биха мечтали (и може би тайно са) да имат майка като теб. Толкова отдадена, честна, безкомпромисна, пряма, на моменти строга, но въпреки това винаги там, където трябва. Ти имаш невероятната дарба винаги да се озоваваш на точното място в точното време и може би точно това е твоята магия. Обичам те така и от сърце ти заявявам, че ти си моето истинско вдъхновение за живот.


Горда съм с теб, мамо! Защото дори да си преживявала падения или разочарования, никога не остана с преклонена глава. Точно обратното – облече си роклята, сложи червило, обу високи обувки и излезе навън, за да покажеш най-вече на себе си, че ти си по-силна, отколкото може би си предполагала. Горда съм, че съм толкова близка с теб. Да, определено се гордея с факта, че ти си най-близката ми приятелка и съм спокойна да ти споделя дори най-големи щуротии, неразумни решения и глупости, които правя, защото ти не си от онези майки, които налагат мнението си. БЛАГОДАРЯ ТИ, ЧЕ ТИ МЕ ПОДКРЕПЯШ да бъда себе си, въпреки че (знам го, не отричай) това не винаги ти харесва. Благодаря ти, че не си от онези майки с болни амбиции и ми даде свободата на собствен избор, без да ми налагаш ограничения и да ми вменяваш чувство за вина, че не съм сбъднала нечия чужда мечта.

МАМО, ДНЕС ЦЕЛИЯТ СВЯТ ПРАЗНУВА ФАКТА, ЧЕ ТЕ ИМА! ЩЕ ПРАЗНУВАМ И АЗ! Съжалявам, че тази вечер няма да бъда при теб, но знаеш, е те обичам с цялото си сърце и душа, нали?! Има още неща, за които да ти благодаря. Може да ти се стори смешно, но ти благодаря за това че поне 3 пъти свали дрехите от простора, когато ме учеше да простирам прането. Трябва да бъде подредено по цвят и размер. Благодаря ти, че превърна сутрешното кафе в ритуал. Благодаря ти, че ми даде свобода през иначе тегавите тийнейджърски години. Благодаря ти за това, че поняога премълчаваш неща, които искаш да кажеш, само защото не искаш да се чувствам неловко. Благодаря ти, че беше при мен в неделя и ми направи чай. Благодаря ти, че ми разтриваше краката след като имахме концерт в София с групата по народни танци. Това помниш ли го? А помниш ли когато пътувахме с Аврора на стоп?

Аз съм на 26, а ти си на 36 от няколко години насам и е много хубаво да можеш да отидеш с майка си на бар. Много малко хора имат комфорта да го направят, защото са загубили близостта по между си. Майче, наистина не знам как, но ти благодаря с цялото си сърце и душа, че намери начин да съхраниш близостта ни. Някой ден искам и мен да ме научиш на това.

Обичам те, мамо! Днес не е просто Денят на жена, днес е ТВОЯТ ТОЙ! ИЗЖИВЕЙ ГО ТАКА, КАКТО САМО ТИ МОЖЕШ!

Няма коментари:

Публикуване на коментар