Въжен мост

Ти си като въжен мост
Цял живот мечтах да видя такъв
да усетя полюшването му от вятъра
да чуя скърцането на дъските
по които стъпвам
Намерих те
Гледам
под тебе пропаст
и ме е страх да премина
мисля си – ами ако ме изпуснеш
и падна в бездната
даже виковете ми няма да се чуят
Въжетата ти – стари и прогнили
не ми обещават нищо
дъските ти като зъби на старица
тук-таме липсват
Реших се. Първата крачка
беше най-трудна от всички
бавно и нерешително стъпвах по теб
вятърът ме залюля
изплаших се
но нали съм с тебе
или се късаш и двама загиваме
или преминавам през тебе
обаче на мене ми мина времето
за блудкави любовни истории
спирам по средата ти за миг
поемам си дъх, преодолявам страха
и преминавам отсреща
а ти оставаш зад гърба ми
ощърбен и прогнил

въжените мостове
са неблагонадеждни

6 коментара:

  1. "Въжените мостове" са неблагонадеждни, може би заради хората, които ги остават зад гърба си, но често свързват митичното с привидно - реалното. "Стабилните мостове" носят сигурност - сигурност, че ще преминеш от един сив булевард, на друг сив булевард.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Цанко, харесва ми посоката, в която мислиш. Може би ще я използвам някой следващ път. Дано не минаваш по сиви булеварди = )

      Изтриване
    2. Старая се да ходя по бели калдъръми, но се случва и да настъпвам Сивото. За хората това не е нещо чуждо, а и все пак, сивото е нюанс на бялото :) .

      Изтриване
    3. Сивото е преход. От бяло към черно и обратно. Отвъд тези няколко реда, предпочитам цветовете и въжените мостове пред сивотата на бетона.

      Изтриване
    4. Цветовете са важни в занаята по правене на въжени мостове. Работи по самоусъвършенстването, че не останаха майстори ;) .

      Изтриване
    5. Ще се постарая, обещавам! А ти критикувай, защото единствено самокритичността не е достатъчна. Трябва и друга гледна точка = )

      Изтриване