Нежната Феерия на Михаела

Пристрастна съм и не ме е срам да си призная! Те прекрасна, очарователна и нежна! Толкова е усмихната и оптимистична, че макар че не се срещнах с не лично, то това е достатъчно осезаемо, за да го усетите от другия край на света. Тя се казва Михаела, но ще я наричам Мишето, смятам, че и отива
Коя е Мишето? Не знам коя е, но за щастие усетих каква е. Ето какво каза тя самата за себе си: "Казвам се Михаела, на почти 23 години съм по лични документи и на около 7 и половина по душа. Завърших висшето си образование и в момента работя по специалността си (рентгенов лаборант), а от около година създавам и бижутата си. С времето опитвах да се занимавам с много неща, дори сега се опитвам, но никое от тях не съм довършвала ‘докрай’, нито едно не е било сериозно и продължително и си казах, че искам да намеря Нещото. Надявам се това да са нещицата, които правя в момента, подхождам много отговорно, сериозно и с любов към всичко. :)"

Това прекрасно създание сякаш събра всичките ми слабости в една чрез изкуството си. Като започнем от любовта на живота ми - Малкият принц, минем през водните кончета, пресичаме линията на книгите и достигнем до малките стъкленички с отвари - всичко обичам! Срещнах я случайно, но толкова ярко и контрастно се открои от всичко, което съм виждала до сега, че на момента и писах. Как да не те вдъхнови цялата тази красота! 
Когато започнах да разглеждам страницата и във фейсбук, която можете да откриете тук Феерия (Handmade Jewelry) се зачудих как на Мишето и е хрумнала идеята да пресъздаде толкова красоти в такива малки и фини бижута. Тя разбира се, обясни: " Да кажем, че преди няколко години влязох в един магазин за бижута уж да си купувам обеци и в съседство до него имаше друг магазин за материали за бижута, влязох в него, харесах си сто неща, въображението ми се активира и май така започна всичко.. Освен това много исках да правя нещо свое.. да създавам. И ако си гледала P.S. I love you, там Холи (главната героиня) обясняваше именно това, толкова развълнувана, шарена и ентусиазирана. Казваше: ‘Трябва да създаваш нещо! Дори това да са.. чорапи!’.. И така.."
Естествено, като почитател на уникалните бижута, това съвсем не ми беше достатъчно. Дали от зодията ми или от личните ми предпочитания и вкус, съм привърженик на естествените материали, тъй че нямаше как да не и задам и въпроса с какви материали работи тя, а отговорът не се забави: "С всякакви! Мъниста, метални елементи, глина, кожа, хартия (за книжките си), принтирам, лепя, доставя ми огромно удоволствие да свързвам и напасвам всяко едно отделно нещо! :)" Да си призная, много ми допаднаха постоянните усмивки, които не спираше да изписва, не само защото аз също го правя, но защото искрено ми усмихна деня! Все съм срещала хора, които да ме зареждат по един или друг начин, но Михаела е страшно въздействаща чрез творчеството си, може би защото влага по късче душа във всеки един от накитите, които измайсторява. Ето какво ми сподели тя, относно творчеството си: "Дава ми свобода! Аз съм зодия риби, а ние държим не толкова да сме свободни, колкото да ЗНАЕМ, че вратичките ни са винаги отворени. И когато СА и когато ни казват: ‘Виж, можеш да идеш където си поискаш..’, ние знаем, че наистина можем да го направим, но избираме да останем, просто защото няма нужда да бягаме. Никой не ни държи на сила на мястото, на което сме в момента. Така и с творчеството. Знам, че създавам нещо по мой вкус и няма някой, който да ми казва ‘Искам да ми направиш точно това в този срок, иначе еди-какво-си!’.. Вместо това има хора, които харесват това, което създавам, а това ме зарежда страшно много! Обичам да поддържам връзка с някой дори след като съм изпратила това, което си е поръчал. Държа да знам, че наистина го харесва и просто.. като знам, че съм зарадвала някой, това ме радва и мен. Не мога да опиша колко ме усмихват милите отзиви и това, че някой оценява ‘работата’ ми. А какво ми отнема ли? Време. И точно това искам! Да има нещо, което да отнема времето, в което съм сама с мислите си, защото опрелено не е хубаво човек като мен да има време, в което да мисли.. за глупости най-често. Обичам да съм заета по този начин и това е едно от най-сладките неща в цялата работа. Стояла съм до 3 часа през нощта, за да изрязвам кутийки и правя всякакви джунджурийки! И ако тялото ми не се нуждаеше от почивка, може би процесът би продължил много повече. Освен това, ако някога нещо започне да ми отнема твърде много, защо ми е? Това, което творчеството ми отнема, е нещо, което всъщност ми дава!  "
Ако искате ме наречете субективна, но няма как да остана безпристрастна към всичко това! Мишето сподели също и как и от къде черпи вдъхновение за моделите си. "Знаеш ли.. когато влезеш в магазин да си избираш рокля, се сещаш, че трябва и обувки да си търсиш после, мислиш за грим, прическа, чанта и т.н.. Мисля, че подобно нещо се случва и в главата ми, само че е свързано с мъниста, цветове, съчетаване на платове и кожи, дантелки, камъчета и т.н.. "
Понякога работи до късно през нощта, понякога не и стига времето... Вложила е толкова от себе си и това си личи дори в опаковките на нещицата ѝ, както сама ги нарича. Нейните чудесии можете да откриете още в профила и в ОЛХ - Ето го и него. Скоро имам рожден ден и смятам да си направя един красив подарък, дали ще е стъкленичка с отвара и цвете или прекрасно колие с книжка - все още не мога да избера, но не мога да пропусна тази красота да мине покрай мен. 
Благодаря ти, Михаела, че те има и че твориш!














Няма коментари:

Публикуване на коментар