Слънцето е червено, когато е щастливо…


Слънцето е червено, когато е щастливо…
Дори не помня кой и кога изрече това изречение, но от месеци насам то е забито нож в съзнанието ми… Червено, червено, червено… Как може цвят, олицетворяващ агресията, да е символ на щастието, пък било то и на слънцето? Не го разбирам.
Помня защо бе изказано това изречение – заради червената ми коса. Това означава ли, че трябва винаги да съм щастлива? И как един съвсем обикновен човек, като всички останали, изпитващ емоции, имащ страхове и мечти, може да бъде винаги щастлив? Нима по света има такъв глупак (и не го казвам като обида), който винаги да бъде преизпълнен с щастие? Нима има човек, който нито веднъж в живота си не си е задавал въпроса, който неминуемо дава и отговора: „Щастлив ли съм?“
Това може би е най-риторичния от всички въпроси по света. Веднъж запитал се дали си или не си, то неминуемо и безсъмнено отговорът е отрицателен. Щастливият човек никога  не би задал сам на себе си подобен въпрос, който би застрашил цялото му моментно състояние на еуфория.
Червена съм, но не щастлива… Червена заради кръвта и агресията, заради яростта и омразата. Червена съм в дъното на душата и в корените на косите си. И очите ми често стават червени – от монитори, екрани и сълзи. От марихуана и преумора, от безпределна мъка, която раздира тялото ми, защото клетото, е твърде малко, за да я побере.
Червеният цвят ме изяжда. Поглъща ме като зараза, а аз съм тъй безсилна, както пред слънцето, което току да се скрие зад хоризонта. Искам да го спра, да го уловя с ръце, а е толкова далечно, че едва долавям последните му лъчи с върховете на пръстите си. Гърлото ми е червено, разкървавено, гласните струни също – от неизказаните думи, от премълчаните, преглътнатите, въздържаните.
Почервенях от въздържане. Не съм себе си от постоянното СПРИ!, което кънти в главата ми. Понякога бродя като призрак, търсещ жертва, достатъчно силна, за да може да понесе всичко онова, което дълго време е трупал в себе си и иска да излее. Призрак – нещо мъртво, останало в миналото, забравено, заклеймено, изоставено… Нещо, изгубило същността и формата си, бродеща душ по улиците, търсеща подслон. Търсеща врата, човек, сърце – нещо и някой, пред когото да излее всичко що се е събирало с векове в безтелнната душа.
Понякога целите тези негативизъм, злоба, ярост и безнадеждност се опитват да излязат от мен. Винаги под различни форми. Веднъж през душата, очите и гласът ми, друг път през ръцете и пръстите, зъбите, ноктите и порите по кожата ми. През гърлото също. Езикът ми се дели на две, става змийски и съска злобно насреща и единствата му цел е да убие това, което е пред него. Върти се в спирала, издава яростни звуци, за да изплаши околните, иска да изпепели всичко, което е насреща му. А често, единственият който умира, е този, чиито език е раздвоен.
Но някой знае ли как умира призрак? Той няма тленна част и това е още по-тежко, защото адът, в който попада призрака е по-страшен от човешкия. От него не можеш да избягаш, не можеш да умреш, не можеш да отидеш никъде, защото ти си нищо. Молиш се времето да тече по-бързо. Дните и годините да се превърнах в прах от вечността и да изчезнеш заедно с миналото, незапомнено и незаписано. Молиш се, но нямаш глас. Дори да вярваш в Бог, той не може да те чуе. Крещиш, но пресъхналите ти устни не излиза и звук. Плачеш, но нямаш сълзи, защото не си жив. Ти си само една препълнена душа, бродеща по света в търсене на спасението. И някой каза, че светът е голям и спасение дебне отвсякъде. Да, чудесно, но за хората е така. Някой може ли да спаси тази душа? Някой?
Някой?
Някой?

Никой…

Няма коментари:

Публикуване на коментар